“Valtra is tegenwoordig via veel verschillende mediakanalen toegankelijk”, zegt Laura Kääpä. “We willen een mooie community opbouwen met onze volgers op sociale media en ze een forum bieden waar ze alles over Valtra kunnen bespreken en hun interesse in Valtra kunnen uitdrukken als fan of gebruiker. We plaatsen ook graag tractorfoto’s die de Valtra-fans met ons hebben gedeeld op sociale media; wij voelen ons vereerd als ze hun foto’s met ons delen.” Kääpä is Communication Officer en coördineert Valtra’s wereldwijde sociale media-inhoud samen met een Europees team.
Die nauwe internationale samenwerking zorgt voor een breed aanbod van nieuws voor de volgers en zorgt er ook voor dat alle markten van Valtra vertegenwoordigd zijn. Bij de sociale media hanteert Valtra dezelfde waarden die gelden voor het hele merk. Eerlijkheid en integriteit zijn daarvan de belangrijkste.
TWITTER – 611 volgers
Sinds kort is Valtra ook actief op Twitter; dit sociale medium biedt volgers de mogelijkheid om met andere fans en belanghebbenden te discussiëren via korte berichten met niet meer dan 280 tekens. Het Twitter-account van Valtra biedt ook links naar het laatste nieuws.