share

De sociale mediakanalen van valtra – praktisch en onderhoudend!

“Valtra is tegenwoordig via veel verschillende media­kanalen toegankelijk”, zegt Laura Kääpä. “We willen een mooie community opbouwen met onze volgers op sociale media en ze een forum bieden waar ze alles over Valtra kunnen bespreken en hun interesse in Valtra kunnen uitdrukken als fan of gebruiker. We plaatsen ook graag tractorfoto’s die de Valtra-fans met ons hebben gedeeld op sociale media; wij voelen ons vereerd als ze hun foto’s met ons delen.” Kääpä is Communication Officer en coördineert Valtra’s wereldwijde sociale media-inhoud samen met een Europees team.

Die nauwe internationale samenwerking zorgt voor een breed aanbod van nieuws voor de volgers en zorgt er ook voor dat alle markten van Valtra vertegenwoordigd zijn. Bij de sociale media hanteert Valtra dezelfde waarden die gelden voor het hele merk. Eerlijkheid en integriteit zijn daarvan de belangrijkste.

TWITTER – 611 volgers

Sinds kort is Valtra ook actief op Twitter; dit sociale medium biedt volgers de mogelijkheid om met andere fans en belanghebbenden te discussiëren via korte berichten met niet meer dan 280 tekens. Het Twitter-account van Valtra biedt ook links naar het laatste nieuws.

 

LINKEDIN – 8,800 volgers

Valtra’s LinkedIn-kanaal biedt informatie over vacatures, het laatste nieuws en actuele evenementen.

FACEBOOK – 409,000 likes

Valtra biedt veel inhoud op Facebook, variërend van zakelijke feiten tot leuke weetjes. Wekelijks deelt Valtra praktische productinformatie, instructievideo’s, leuke wedstrijden, foto’s van fans en historische foto’s van oude tractoren met de volgers.

YOUTUBE – 18,800 likes, 5.7 miljoen views

YouTube dient als Valtra’s videotheek. Er zijn afspeellijsten gemaakt met verschillende thema’s, zoals de nieuwe SmartTouch-armsteun en recente beurzen.

INSTAGRAM – 45,900 volgers

Valtra behandelt op Instagram dezelfde thema’s als op Facebook, maar er is meer plaats voor fraaie tractorfoto’s. Via foto’s en video’s worden volgers ook op de hoogte gehouden van actuele onderwerpen, bijvoorbeeld tijdens beurzen en andere tentoonstellingen.