Valtra’s nieuwe G-serie voorladers heffen zwaardere lasten hoger en soepeler dan voorgaande modellen. De voorladers van Valtra zijn al optimaal afgesteld op de reeds in de fabriek aanwezige trekkers, zorgen voor de exacte torsiespanning voor de koppelingen en zijn gecoat met dezelfde kleur verf als de tractor zelf. Valtra laders zijn speciaal ontworpen voor gebruik in combinatie met Valtra tractoren.Ongeveer een op de drie Valtra tractoren die in de Suolahti-fabriek in Finland worden geproduceerd, worden besteld met een fabrieksgemonteerde voorlader.
- De adapters zijn speciaal ontworpen voor Valtra frames, zodat ze de draaicirkel niet beperken. De zeer sterke gietijzeren adapters hebben meerdere verbindingspunten die de belasting van de voorlader gelijkmatig verdelen over het trekkerchassis. De adapters zijn zodanig ontworpen dat ze geen belemmering vormen voor reguliere onderhoudstaken, zoals het vervangen van brandstoffilters.
- De hydraulische leidingen liggen beschermd binnen de balken. Alle zichtbare slangen hebben een gevlochten coating om ze te beschermen tegen schade.
- De hefarmen zijn meer gebogen voor een beter zicht zowel voor als achter. De balken worden gelast door robots en ondergaan een 12-fasen poedercoatingproces. Op kwetsbare plekken zoals uiteinden en knikken wordt gebruik gemaakt van gegoten en geharde delen.
- De SmartTouch armsteun met aparte joystick zorgt voor snelle en nauwkeurige bediening van de voorlader. De Live 3rd functie op de top van de joystick biedt analoge besturing van één van de hydraulische ventielen van de voorlader, waardoor de oliestroom toeneemt met het verdraaien van de schakelaar.
- Dankzij de speciale Lock & Go snelkoppelingen en steunpoten kost bevestigen of losmaken van de voorlader minder dan een minuut. De lader kan volledig op de steunpoten rusten en er is geen gereedschap nodig om de lader aan of af te koppelen. Net zo min zijn er losse onderdelen die u kwijt kunt raken.
- De dwarsbalk is verlaagd en 15 graden gedraaid om het zicht te verbeteren. De SoftDrive ophanging en hydrauliek zitten beschermd in de dwarsbalk.