Valtra wil de Beste Tractorervaring bieden
Nieuwe strategie en nieuwe look
28 augustus 2020
Valtra heeft een nieuwe visie als het gaat om het bieden van de beste tractorgebruikerservaring in de branche. Die nieuwe visie is meer gebaseerd op de totale gebruikerservaring dan op alleen de tractor. De agrariërs van vandaag hebben een groeiende behoefte aan het kunnen traceren van hun producten en de daarbij gebruikte middelen. Loonwerkers die gebruikmaken van meerdere machines in de land- en bosbouw, bij vliegvelden en bij werkzaamheden voor de gemeente, willen ook het gebruik van hun tractoren optimaliseren. Valtra voldoet aan deze verschillende behoeften door nieuwe services op de markt te brengen.
“Het begint allemaal bij weten wat de behoeften van onze klanten zijn en samenwerken met onze partners om aan deze verschillende behoeften te voldoen. Dankzij onze Unlimited Studios zijn we nu al marktleider in op maat gemaakte tractoren. Een kwart van alle nieuwe Valtra-tractoren wordt in de studio aangepast aan de wensen van de klant. Wij willen deze klantgerichte aanpak ook uitbreiden naar bijvoorbeeld onze digitale services, precisielandbouwfuncties en financiering. Met name digitalisering biedt vele nieuwe manieren om klanten te verrassen en van dienst te zijn. We hebben gemerkt dat steeds meer klanten interesse hebben in geavanceerde services als onderdeel van de continue agrarische revolutie. Het succes van SmartTouch is een goed voorbeeld van hoe wij naar onze klanten hebben geluisterd door een eenvoudig te gebruiken klantervaring op de markt te zetten als onderdeel van de overstap naar precisielandbouw. De focus ligt op de klant en zijn behoeften - alles hierbij is ondersteunend,” vertelt Tommi Malinen, Director, Key Accounts and Strategy.
Het succes van SmartTouch is een goed voorbeeld van hoe wij naar onze klanten hebben geluisterd door een eenvoudig te gebruiken klantervaring op de markt te zetten
De beste klantervaring wordt samen met AGCO, leveranciers, het verkoopnetwerk en andere partners in de fabriek, in R&D, in onderhoudsdiensten, in onderdelen en onder dealers gecreëerd.
Samen met de lancering van de 5e generatie G-serie wordt de nieuwe look van het Valtra-merk onthuld. Hoewel veel elementen hetzelfde blijven, zoals het logo en de slogan “Your Working Machine”, worden er ook veel kleine dingen veranderd. De nieuwe look is kenmerkend voor Valtra's duidelijke en gestroomlijnde Noordse merkimago.
“Ons nieuwe visuele beeld is ontworpen om flexibeler te kunnen worden gebruikt in diverse applicaties, vooral digitale. Ook worden de Valtra-functies sterker gecommuniceerd: “Doelgerichte, robuuste en gebruikersvriendelijke oplossingen voor extreme applicaties,” vertelt Pamela Engels, Senior Manager, Communications & Digital Marketing.