share

Petri leerde al snel dat Valtra een modern en concurrerend merk is.

Petri Sagulin, verantwoordelijk voor digitale reclame, kwam in 2022 bij Valtra werken vanuit een kleiner adviesbureau. Petri kwam bij Valtra met allerlei verwachtingen en vooroordelen. Eén angst was dat Valtra als groot bedrijf bureaucratisch en ouderwets zou zijn. Deze overtuiging bleek al snel onjuist.

" Wat me het meest verbaasde is hoe sterk de expertise hier is, bijvoorbeeld in digitale marketing, hoe soepel de verschillende processen verlopen en, meer in het algemeen, hoe het bedrijf denkt over de toekomst." - Petri Sagulin

Petri Sagulin heeft eerder in de consumentenverkoop gewerkt, heeft een master in communicatie gestudeerd en is daarna bij een kleiner adviesbureau gaan werken. Valtra trok hem aan vanwege het internationale karakter, maar tegelijkertijd vroeg Petri zich af hoe hij bij zo'n groot bedrijf zou passen. Toen de juiste functie vrijkwam, solliciteerde hij en kreeg de baan.

"Ik denk bijvoorbeeld dat sommige jongere mensen een groot industrieel bedrijf als dit misschien zien als een oude mammoet die in de jaren 80 leeft. Ze doen hier echt leuke dingen en ik sta versteld van de harde vaardigheden die ze in huis hebben. Er gebeurt voortdurend veel en er is veel aandacht voor de toekomst," zegt Petri.

Petri is verantwoordelijk voor de betaalde digitale reclame van Valtra. Het werk omvat het ontwikkelen van de website, het analyseren van resultaten en het verbeteren van de gebruikerservaring. Reclamecampagnes worden uitgevoerd in constante samenwerking met marketingmanagers en digitale bureaus in verschillende landen.

"Een werkdag bestaat uit een grote verscheidenheid aan taken en verschillende entiteiten. Er gebeurt voortdurend veel en er zijn bijvoorbeeld dagelijks verzoeken van landelijke marketingmanagers. Er zijn veel vergaderingen en er zijn veel dingen die ik helemaal alleen doe. Ik bewaak het budget en de analyses en beheer digitale reclame."

De landbouwindustrie spreekt Petri aan

Petri heeft geen agrarische achtergrond en is niet bekend met tractoren. Toch spreekt de landbouw als sector hem aan.

"Natuurlijk is de sector belangrijk. Het is een vrij veilige sector en dit is het soort werk dat je nodig hebt. De landbouw wordt bekritiseerd - op sommige plaatsen zeker - maar in het grote geheel helpen we de hele wereld te voeden."

"Ik ben geen tractorman, maar dit soort technologie is zeker inspirerend als je het leert kennen. Als je een proefrit maakt met de tractoren van Valtra, besef je wat je ermee kunt doen - dat het net vliegtuigen zijn, vol technologie. Wat mij inspireert in Valtra is dat je kunt zien dat het bedrijf vol innovatieve mensen zit en dat er een duidelijke richting is om in te gaan."

Internationalisme motiveert Petri 

Petri werkte eerder als internationaliseringsconsultant en hielp bedrijven met internationaliseren. Het is dus geen wonder dat internationaliteit Petri ook in Valtra bevalt.

"Het is motiverend om in internationale kringen te kunnen werken. Ik werk dagelijks met importeurs en ons marketingteam in Suolahti is erg multinationaal."

Petri werkt ongeveer de helft van zijn werkdagen op afstand vanuit zijn huis in Jyväskylä en de andere helft op kantoor in Suolahti.

"Het woon-werkverkeer vanuit Jyväskylä is niet slecht. Ik vind het enigszins therapeutisch om voor en na de werkdag een half uur op mijn gemak te zitten."

Petri waardeert ook Valtra's bewustzijn van duurzaamheid en het milieu.

"Tegenwoordig moet in elke sector rekening worden gehouden met milieukwesties. Het is goed om te zien dat ze ook hier op bedrijfsniveau van belang zijn."

Terug naar Valtra-carrières

Valtra Careers