share

Een carrièreswitch van de beveiligingssector naar digitale marketing

Aapo Kaipainen kwam in 2011 voor het eerst naar Valtra om als beveiliger te werken. Tien jaar later veranderde Aapo zijn studierichting in bedrijfswetenschappen toen hij zich inschreef voor de Hogeschool van Lapland in 2021. Eerst bleef Aapo af en toe werken als beveiliger bij Valtra. Maar al in 2022 solliciteerde Aapo naar een vakantiebaan in het Product Marketingteam van Valtra.

"Werken voor een internationale organisatie is erg interessant. Een bedrijf vol medewerkers met verschillende achtergronden en culturen. Hierdoor is er altijd een goede werkomgeving geweest." - Aapo Kaipainen

Tijdens Aapo's eerste zomerbaan in marketing bij Valtra vroeg hij de Senior Manager van het Communication & Digital Marketing team of hij de volgende zomer stage kon lopen in digitale marketing. Het resultaat was dat hij een positie kreeg als stagiair digitale marketing in het Communication & Digital Marketing team van Valtra. Toen de stage begon, ging Aapo met studieverlof van zijn baan als beveiliger.

Aapo is altijd geïnteresseerd geweest in digitalisering

"Digitale marketing is een zeer interessante, brede en commerciële sector. Ik vind het leuk om websites te plannen, zoekmachineoptimalisatie te doen en social media in marketing te gebruiken", legt Aapo uit. Om deze redenen wilde Aapo zich specialiseren in digitale marketing.

Aapo vindt het leuk hoe de marketingstijl van Valtra zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld. "Ik vind het leuk dat onze marketingstijl op een moderne manier lijkt op onze tractoren en de stijl van onze branche."

Valtra - een interessante werkgever

"Werken voor een internationale organisatie is erg interessant. Een bedrijf vol medewerkers met verschillende achtergronden en culturen. Hierdoor is er altijd een goede werkomgeving geweest."

"Ook goed aan Valtra is dat er een grote verscheidenheid aan werktaken is. Toen ik me omschoolde na beveiliger te zijn geweest, kreeg ik eerst een zomerbaan in het Product Marketing-team van Valtra en de volgende zomer een stage in het Communication & Digital Marketing-team van Valtra. Ik kende van tevoren alle basisregels, dus de overgang naar een andere afdeling was vanuit dat perspectief geen uitdaging. Met andere woorden, ik hoefde de aanpak van Valtra niet te leren terwijl die mij al bekend was!"

Aapo hoopt dat hij een baan in marketing kan krijgen bij Valtra als hij klaar is met zijn scriptie. Hij sluit niet uit dat hij zijn scriptie voor Valtra zal doen. "We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik zou graag mijn eindscriptie voor Valtra doen."

Kort woon-werkverkeer

"Ik woon in Äänekoski, dus ik hoef maar 15 minuten te reizen. De flexibiliteit is geweldig bij Valtra als je ook op afstand kunt werken. Maar vaak rijd ik graag naar kantoor waar leuke collega's zijn."