Contentproductie als passie
Voor Jenna Väisänen, die in Jyväskylä woont, was het duidelijk om te solliciteren naar een stageplaats bij Valtra. Jenna komt van het platteland en haar ouders hebben zelfs een tractor. Bovendien was het merk al bekend bij haar. Toen de juiste stageplek vrij kwam, besloot ze haar geluk te beproeven en ze kreeg de plek. Hoewel ze zich zorgen maakte of Valtra haar wel zou aannemen, omdat ze geen ervaring had in de tractorindustrie.
"Ik zou graag in de toekomst voor Valtra willen blijven werken. Mijn stage was erg de moeite waard! Ik wil mezelf echter blijven ontwikkelen en zoveel mogelijk nieuwe dingen leren. Bij Valtra is dit mogelijk!" - Jenna Väisänen
Jenna Väisänen studeert marketing en bedrijfscommunicatie aan de universiteit van Jyväskylä. Voor haar universitaire studie had Jenna een tussenjaar waarin ze bevestigde dat ze bedrijfskunde wilde studeren en specifiek marketing. In 2021 had ze geluk en kreeg ze een plek om in Jyväskylä te studeren.
Internationale marketing wekte Jenna's interesse
"Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in talen. Ik heb Engels, Zweeds, Russisch en een beetje Italiaans gestudeerd. Toen ik op de universiteit Business studeerde, realiseerde ik me al snel dat ik me specifiek wilde richten op het worden van een internationale marketingprofessional. Daarom heb ik in januari 2023, toen ik op zoek was naar een vakantiebaan, gesolliciteerd naar banen bij bedrijven waar ik aan internationale marketing kon werken. Maar in die tijd geloofde ik niet dat ik een opleidingsplaats kon krijgen bij een internationale organisatie."
Jenna solliciteerde direct naar een baan bij Valtra op de bedrijvenbeurs
Op een beurs georganiseerd door studenten Bedrijfskunde en Economie herinnerde Jenna zich dat Valtra een kantoor heeft in Suolahti, vlakbij Jyväskylä waar ook hun marketingafdeling is gevestigd.
"Er was een Valtra-stand op de beurs en ik herinnerde me toen pas dat ik voor de volgende zomer bij Valtra kon solliciteren. Ik liep naar de stand van Valtra en vroeg of Valtra een marketingbaan voor mij had. Mijn supervisor vroeg me mijn cv naar hem op te sturen en daarna zou hij er op terugkomen."
"Hoewel mijn ouders een tractor hebben, heb ik er nooit op gereden. En ik had niet veel ervaring in de tractorindustrie, dus eerst was ik erg bezorgd of dit wel een drempelvraag zou zijn. Ik ben zo blij dat dat niet zo was! Na een paar maanden belde mijn leidinggevende me op dat ik de stageplek Marketing & Communicatie had gekregen."
Eerste zomerbaan in eigen vakgebied
Jenna kreeg haar eerste stage in haar vakgebied van het team Communicatie en Digitale Marketing van Valtra.
"Ik ben erg tevreden over de oriëntatie van Valtra. Iedereen was bemoedigend en begripvol. Ik heb het gevoel dat ik in korte tijd veel heb geleerd en de kans heb gekregen om veel van wat ik tijdens mijn universitaire studie heb geleerd te gebruiken. Ik ben erg blij dat ik vertrouwen en verantwoordelijkheid heb gekregen."
Jenna heeft de kans gekregen om haar creativiteit te gebruiken
"Tijdens deze zomer heb ik me gerealiseerd dat content maken mijn ding is. Ik was zo enthousiast over al mijn werktaken. Als persoon ben ik erg creatief en ik ben erg blij dat ik deze kant van mezelf heb kunnen benutten."
Tijdens de zomer heeft Jenna beelden gemaakt voor Instagram, de social media kalender van Valtra EME gepland, foto's en video's gemaakt en artikelen geschreven.
"Ik heb van alles kunnen doen. Presentaties geven, websites maken en bewerken met AEM, posts maken, foto's maken enzovoort. Het is was erg leuk!"
Vooruitzichten
Jenna's vooruitzichten zijn open.
"Ik zou graag in de toekomst voor Valtra willen blijven werken. Mijn stage was erg de moeite waard! Maar ik wil mezelf blijven ontwikkelen en zoveel mogelijk nieuwe dingen leren. Bij Valtra is dit mogelijk! Geen werkdag is hetzelfde geweest, maar er is precies de juiste hoeveelheid verloop geweest."